تاریخچه صفر تا صد فروشگاه اینترنتی

دوستان سلام محمد متین منجمی هستم مفاله بگزارش ام تیک مگ هست


از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادپرش به ناوبریپرش به جستجو

خرید اینترنتی (به انگلیسی: Online Shopping) نوعی خرید است که از طریق فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌شود. از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سایت‌های خرید اینترنتی می‌توان به سایت‌های ئی‌بی و آمازون اشاره کرد.



ویکیپدیا در مورد دیجیتال انلاین میگوید

خرید اینترنتی

محتویات

تاریخچه ای از خرید و فروش اینترنتی

تاریخچه

اولین بار در سال ۱۹۹۱ تیم برنرز لی تجارت الکترونیک را پایه‌گذاری کرد و در سال ۱۹۹۴ که بانکداری آنلاین ایجاد شد، شرکت پیتزا هات اولین فروش اینترنتی خود را آغاز کرد[۱] در همان سال شرکت نت اسکیپ ارتباط امنیت لایه انتقال (SSL) را ابداع و ایجاد کرد[۲] و خرید اینترنتی به وسیله این پروتوکل ایجاد شد.[۱] همچنین در همان سال کمپانی آلمانی اینترشاپ(Intershop) اولین سیستم فروش اینترنتی خود را ایجاد کرد. ۱۹۹۵ شرکت آمازون. کام و سال ۱۹۹۶ شرکت ئی بی نیز فعالیت‌های خود را شروع کردند.[۱]

عملکرد

در این نوع فروشگاه که بعد از به وجود آمدن اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت، فروشنده لیست و مشخصات کالاهای خود را در سایت قرار می‌دهد و خریدار پس از مراجعه به این سایت و مطالعهٔ مشخصات و ویژگی‌های کالا، نسبت به ثبت سفارش خرید از فروشگاه اقدام می‌کند. این سفارش‌ها پس از بررسی و تأیید نهایی توسط مسئولان سایت با توجه به نوع کالا و 

حجم و وزن آن توسط پیک موتوری، پست یا باربری به آدرس سفارش‌دهنده ارسال می‌شود و وجه کالا به روش‌های مختلف قابل پرداخت می‌باشد. امروزه تجارت الکترونیک در سر تا سر دنیا بسیار رواج پیدا کرده‌است.

اغلب پرداخت در این فروشگاه‌های اینترنتی به وسیله ابزارهای پرداخت الکترونیک قابل انجام است. کارت‌های پرداخت الکترونیک، چه به صورت مجازی (فقط قابل استفاده در فضای اینترنت) و چه به صورت فیزیکی اغلب قابل استفاده در چنین محیط‌هایی هستند. البته فروشگاه‌های اینترنتی محلی معمولاً قابلیت تحویل پول در هنگام دریافت کالا را نیز دارند، ولی در خریدهای اینترنتی جهانی معمولاً چنین امکانی فراهم نیست.

فروشگاه‌های موفق اینترنتی معمولاً ابتدا باید اعتماد مشتری را جلب نمایند تا به موفقیت دست بایند

. بهترین قیمت همراه با کیفیت عرضه باید واقعی باشد. زیرا مشتریان در فضای مجازی به راحتی هر فروشگاهی را با دیگران مقایسه می‌کنند و تا به آن اطمینان نکنند دست به خرید نمی‌زنند.

خرید اینترنتی در جهان روز به روز به صرفه تر و مناسبتر از گذشته شده و اجازه مقایسه قیمت/کیفیت و خدمات کالا را به مصرف‌کنندگان می‌دهد. بدین ترتیب رضایت مشتریان بیش از پیش شده و اغلب ترجیح می‌دهند خرید خود را از اینترنت انجام دهند. در خیلی از موارد حتی خریداران کالای خود را در فروشگاه‌ها انتخاب و سپس آن را از اینترنت خریداری می‌کنند

چون به صرفه تر خواهد بود. در برخی از نقاط جهان مانند آمریکا فروشهای اینترنتی از فروشهای حضوری پیشی گرفته‌است و این امر عرضه‌کنندگان را برآن داشته‌است که علاوه بر عرضه فیزیکی کالا/خدمات خود، عرضه اینترنتی را هم یکی از ملزمات خود بدانند.

فروشگاه‌های موفق اینترنتی جهان

یکی از فروشگاه‌های معروف خرید و فروش اینترنتی در جهان سایت ئی بی هست. این سایت با نوآوری خدمات و همچنین گستردگی پوشش توانسته‌است یکی از سایتهای موفق در این زمینه باشد. تقریباً کمتر کالایی را می‌توان یافت که در این سایت به فروش نرسد. خرید اینترنتی در این سایت برای اکثر کشورها به راحتی میسر است.

این سایت قابلیت عرضه کالا حتی به صورت دست دوم را نیز به کاربران خود می‌دهد. این سایت با ثبت کلیه اطلاعات خرید و فروش، خریداران و فروشندگان خود را نیز رتبه‌بندی می‌کند و بدین صورت اجازه سوء استفاده به کاربران خود را نمی‌دهد.

یکی دیگر از فروشگاه‌های موفق اینترنی در جهان سایت آمازون. کام است. این سایت در عرصه فروش کتاب‌های الکترونیکی نیز یکی از پیشتازان است. همین امر حتی این سایت را بر آن داشته‌است که خواننده الکترونیکی مخصوصی برای کتاب‌های الکترونیکی خود تولید کند؛ ولی همچنین در عرصه سایر محصولات نیز یکی از موفق‌ترین هاست.

از نگاه سایت های دیگر به بیان دیگر

خرید اینترنتی

ام تیک هم

هست ام تیک شاپ یکی از فروشگاه های اینترنتی هست

خرید اینترنتی ( Online Shopping) نوعی خرید است که از طریق فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌شود.اولین تراکنش حقیقی دنیای تجارت الکترونیک در سال ۱۹۹۴ و با ظهور اینترنتی که امروزه نیز کمابیش با همان خصوصیات کلی آن را می شناسیم رخ داد.این موقع از سال میلادی که می رسد، اینترنت از یک وسیله ی ارتباط جمعی یا اطلاعاتی، به یک ابزار خرید تبدیل می شود.

بنا بر پیش بینی های شرکت ادوبی، خرید های اینترنتی هر سال بیش از سال گذشته خواهند بود.پیش بینی ها نشان می دهند در فصل تعطیلات، خرید و فروش های اینترنتی از بلک فرایدی تا شب کریسمس، به رقمی حدود ۸۳ میلیارد دلار خواهند رسید که تنها ۳ میلیارد آن به سایبر ماندی یا دوشنبه ی سایبری اختصاص خواهد داشت.

تاریخچه اولین خرید اینترنتی و معرفی فروشگاه‌های موفق اینترنتی جهان

این پول ها صرف خرید چیزهای متنوعی خواهند شد، از آیفون گرفته تا لوازم پخش موسیقی. به این ترتیب کاربران می توانند با لباس راحتی خود پشت مانیتورهایشان به خرید بپردازند و تنقلات بخورند. اما با رواج چشمگیری که تجارت الکترونیک این روزها در زندگی ما پیدا کرده است، شاید کمتر کسی به نقطه ی آغاز آن فکر کند. تا به حال به این فکر کرده اید که اولین آیتمی که به صورت امن و با تراکنش اینترنتی فروخته شد چه بوده است؟

خطای RSS: WP HTTP Error: نشانی معتبر نیست.

وبسایت شاپیفای که یکی از شرکت های نرم افزاری تجارت الکترونیک است، ویدئویی منتشر کرده است که به کند و کاو در این بخش از تاریخ اینترنت پرداخته تا مشخص کند اولین تراکنش رسمی اینترنتی کدام بوده است. رد پای تراکنش های اینترنتی از آرپانت شروع می شود. در سال ۱۹۷۱ میان دانشجویان علوم رایانه ی دانشگاه استنفورد و ام آی تی، برای خریدی عجیب معامله ای صورت گرفت. اما راوی ویدیوی مذکور توضیح می دهد که از لحاظ فنی نمی توان این را به عنوان اولین تراکنش اینترنتی در نظر گرفت، چون به صورت آنلاین پولی میان آنها رد و بدل نشده است. آنها تنها از اینترنت برای قرار و مدارهای خود استفاده کرده بودند.

ادامه ی این ردپا می رسد به سال ۱۹۸۴، زمانی که یک مادربزرگ ۷۴ ساله ی بریتانیایی به نام جین اسنوبال از یک سیستم ویدیوتکس (تلویزیونی که از طریق خطوط تلفن کار می کرده است) برای سفارش مواد خوراکی مورد نیاز خود از فروشگاه استفاده کرد: کره، تخم مرغ، و کورن فلیکس. اما این اقلام به صورت دستی به او تحویل داده شد و اسنوبال نیز هزینه ی آنها را با پول نقد پرداخت کرد. به این هم نمی توان گفت تجارت الکترونیک.

اولین تراکنش حقیقی دنیای تجارت الکترونیک در سال ۱۹۹۴ و با ظهور اینترنتی که امروزه نیز کمابیش با همان خصوصیات کلی آن را می شناسیم رخ داد. با اینکه اعتبار اولین تراکنش تجارت الکترونیک (با شروع فروش آنلاین پیتزا از اواخر آگوست ۱۹۹۴) اغلب به پای پیتزا هات نوشته می شود، اعتبار حقیقی این تراکنش متعلق است به دن کان، کارآفرین ۲۱ ساله ای که از نیو همپشایر، وبسایتی به نام نت مارکت را اداره می کرد.

کان در روز یازدهم آگوست ۱۹۹۴ موفق شد یک حلقه سی دی یکی از آلبوم های موسیقی استینگ را به دوست خود در فیلادلفیا بفروشد. دوست او برای پرداخت هزینه ی ۱۲ دلار و ۴۸ سنتی سی دی، به علاوه ی هزینه ی ارسال آن، در تراکنشی که برای اولین بار در تاریخ اینترنت به وسیله ی فناوری رمزگذاری محافظت می شد، از کارت اعتباری خود استفاده کرد.

کان در مقاله ای که روز بعد درباره ی نت مارکت در نیویورک تایمز منتشر شد به پیتر لوئیس گفته بود: «حتی آژانس امنیت ملی امریکا هم این موضوع را زیر نظر داشت، اما نتوانست شماره ی کارت اعتباری وی را پیدا کند». لوئیس در آن مقاله نت مارکت را معادل تازه ای برای یک فروشگاه بزرگ در فضای مجازی معرفی کرده بود.

10 تا از بهترین و خوش قیمت ترین های لبتاب ایران 90 مورد برای میلیاردر شدن ؟(عکس + فیلم mtikco.ir People stage rally in Tehran to condemn violent acts آموزش و پرورش و مدارس در عما اسپانسر ام تیک در جشنواره وب موبایل ایران شرکت کرد ایران بهداشت و درمان در عماk تحقیق کنید دریافت نماد اعتماد الکترونیک چه شرایط و مراحلی دارد تهران خرید اینترنتی خرید ملک درعمان زمان پاسخگویی آمبولانس ها غیر قابل اطمینان است سئو شاپ شما بگویید: PS4 یا Xbox One؟ شیائومی عدم نمایش نماد اعتماد الکترونیکی عملکرد مازراتی مغازه داری در عمان موبایل شیائومی میان ترامپ و «ژنرال‌هایش» توفان به‌پا شد! نماد اعتماد الکترونیک 2 ستاره نماد اعتماد الکترونیکی نشانه‌ای است که از طرف مرکزی با نام توسعه تجارت الکترونیکی[۱] که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران[۲] است، به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود. .. نماد اعتماد الکترونیکی پنج ستاره هزینه دریافت نماد اعتماد الکترونیکی هزینه زندگی در عمان هشتگ همه چیز درباره نماد اعتماد الکترونیک (فیلم+عکس) همه چیز درمورد طهران همه چیز درمورد طهران و تهران از صفر تا صد هیستوری وب پایپ چگونه از راه خلاف پولدار شویم چگونه پلدار شویم چگونه پولدار شویم چگونه پولدار شویم+pdf گوشی شیائومی موبایل مناسبی است؟ +عکس

وبسایت مذکور کاربران خود را ملزم می کرد برای انجام تراکنش های امن، مرورگر خاصی را دانلود کنند که تنها روی یونیکس اجرا می شد. فیلیپ زیمرمن، خالق رمزگذاری استاندارد PGP که نت مارکت به آن تکیه داشت، به تایمز گفته بود این فناوری سرآغاز مهمی برای قدم گذاشتن در مسیر پول های دیجیتالی بود. او گفته بود: «من فکر می کنم این قدم بزرگی برای پیشگام شدن در این کار است، اما احتمالاً بعدها در دنیای پول دیجیتال شاهد چیزهای جالب دیگری خواهیم بود … ترکیبی از پروتکل های رمزنگاری که رفتاری مشابه پول واقعی دارند اما قابل شناسایی نیستند».

اما همه بر سر نقطه ی عطف بودن نت مارکت توافق نظر ندارند. آنطور که مدیرعامل سابق شبکه ی خرید اینترنتی در سال ۲۰۰۴ به سی نت گفته است، این شرکت حدود یک ماه بعد بر نت مارکت غلبه کرد. شبکه ی خرید اینترنتی که در سال ۱۹۹۴ فروش آنلاین تجهیزات رایانه ای را آغاز کرد، بعدها توسط شبکه ی خرید خانگی خریداری شد، با این وجود نت مارکت با کمک هزینه ی هتل و شرکت کرایه ی اتومبیلی به نام سندانت به کار خود ادامه داد. وبسایت سی دی کانکشن نیز ادعا دارد از سال ۱۹۹۰ روی صفحه ی اصلی خود به صورت آنلاین سی دی می فروخته است.

http://instagram.com/mtikcgofficial

با این حال، در دهه ی ۱۹۸۰ میلادی به لطف مجموعه ای از خدمات ترمینالی مثل مینیتل فرانسه و بیلدشیرم تکست آلمان نیز، نوعی خرید آنلاین غیر ایمن در اروپا انجام می شده که خدماتی مثل بانکداری، قیمت سهام، گزارش آب و هوا و بلیط های هواپیما و قطار به مشتریان خود ارائه می کرده است. اما در امریکا، کاربران اولیه ی اینترنت می توانستند برای انجام تراکنش های خود از خدمات امثال پرودیجی، کامپیوسرو و اِی او اِل استفاده کنند.

نمونه های دیگر هم هست

تاریخچه فروشگاه اینترنتی

سرور و مرورگر جهان در سال ۱۹۹۰ توسط تیمبرزلی برای اولین بار ایجاد و در سال ۱۹۹۱ برای مصارف تجاری مورد استفاده قرار گرف . در سال ۱۹۹۴ با  پیشرفت های دیگری از قبیل افتتاح بانکداری الکترونیک و فروشگاه اینترنتی پیتزا همراه شد و در طی سال ۱۹۹۴ نت اسکیپ رمز نگاری ssl را برای انتقال داده ها در اینترنت معرفی کرد که امروزه در خرید های اینترنتی مطمئن به یک ضرورت تبدیل شده است.در همین سال یک شرکت آلمانی به نام اینترشاپ اولین سیستم فروشگاه اینترنتی خود را معرفی کرد و پس از آن سایت فروشگاه اینترنتی آمازون در سال ۱۹۹۵  و فروشگاه اینترنتی ای بی در سال ۱۹۹۶ افتتاح شدند.

خرید اینترنتی چیست؟

خرید اینترنتی  یا همان Online Shopping نوعی خرید است که از طریق سایت های فروشگاه اینترنتی انجام می گیرد که از مهم ترین و بزرگ ترین سایت های خرید اینترنتی می توان به سایت های ebay و amazon اشاره کرد.


برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ آقای تیم برنرز لی که مخترع اینترنت کنونی است تجارت الکترونیک را پایه گذاری کرد و در سال ۱۹۹۴ که بانکداری آنلاین ایجاد شد، شرکت پیتزا هات اولین فروش اینترنتی خود را آغاز کرد.

در همان سال شرکت نت اسکیپ ارتباط امنیت لایه انتقال (SSL) را ابداع و ایجاد کرد و خرید اینترنتی به وسیله این پروتکل ایجاد شد. همچنین در همان سال کمپانی آلمانی اینترشاپ(Intershop) اولین سیستم فروش اینترنتی خود را ایجاد کرد. ۱۹۹۵ شرکت amazon.com و سال ۱۹۹۶ شرکت ebay نیز فعالیتهای خود را شروع کردند.

نحوه کار با فروشگاه های اینترنتی

در این نوع فروشگاه که بعد از به وجود آمدن اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت، فروشنده لیست و مشخصات کالاهای خود را در سایت قرار می‌دهد و خریدار پس از مراجعه به این سایت و مطالعۀ مشخصات و ویژگی‌های کالا، نسبت به ثبت سفارش خرید از فروشگاه اقدام می‌کند.

این سفارش‌ها پس از بررسی و تایید نهایی توسط مسئولان سایت با توجه به نوع کالا و حجم و وزن آن توسط پیک موتوری، پست و یا باربری به آدرس سفارش‌دهنده ارسال می‌شود و وجه کالا به روش‌های مختلف قابل پرداخت می‌باشد. امروزه تجارت الکترونیک در سر تا سر دنیا بسیار رواج پیدا کرده است.

اغلب پرداخت در این فروشگاه های اینترنتی به وسیله ابزارهای پرداخت الکترونیک قابل انجام است. کارتهای پرداخت الکترونیک، چه بصورت مجازی(فقط قابل استفاده در فضای اینترنت) و چه به صورت فیزیکی اغلب قابل استفاده در چنین محیط هایی هستند.

البته فروشگاه های اینترنتی محلی معمولاً قابلیت تحویل پول در هنگام دریافت کالا را نیز دارند، ولی در خریدهای اینترنتی جهانی معمولاً چنین امکانی فراهم نیست.

فروشگاه اینترنتی موفق معمولاً ابتدا باید اعتماد مشتری را جلب نمایند تا به موفقیت دست بایند. بهترین قیمت همراه با کیفیت عرضه باید واقعی باشد. زیرا مشتریان در فضای مجازی به راحتی هر فروشگاهی را با دیگران مقایسه می کنند و تا به آن اطمینان نکنند دست به خرید نمی زنند.

خرید اینترنتی در جهان روز به روز به صرفه تر و مناسب تر از گذشته شده و اجازه مقایسه قیمت/کیفیت و خدمات کالا را به مصرف کنندگان می دهد. بدین ترتیب رضایت مشتریان بیش از پیش شده و اغلب ترجیح می دهند خرید خود را از اینترنت انجام دهند. در خیلی از موارد حتی خریداران کالای خود را در فروشگاه ها انتخاب و سپس آن را از اینترنت خریداری می کنند

چون به صرفه تر خواهد بود. در برخی از نقاط جهان مانند امریکا فروش اینترنتی از فروش حضوری پیشی گرفته است و این امر عرضه کنندگان را برآن داشته است که علاوه بر عرضه فیزیکی کالا/خدمات خود، عرضه اینترنتی را هم یکی از ملزمات خود بدانند.

فروشگاه های اینترنتی موفق در جهان:

یکی از فروشگاه های اینترنتی معروف خرید و فروش در جهان سایت ای بی e-bay می باشد. این سایت با نوآوری خدمات و همچنین گستردگی پوشش توانسته است یکی از سایت های موفق در این زمینه باشد و تقریباً کمتر کالایی را می توان یافت که در این وب سایت به فروش نرسیده باشد. خرید اینترنتی در این سایت برای اکثر کشورها به راحتی انجام می شود

. این سایت قابلیت عرضه کالا حتی به صورت دست دوم را نیز به کاربران خود می دهد. این سایت با ثبت کلیه اطلاعات خرید و فروش، خریداران و فروشندگان خود را نیز رتبه بندی می کند و بدین صورت اجازه سوء استفاده به کاربران خود را نمی دهد.

یکی دیگر از فروشگاه های موفق اینترنتی در جهان سایت amazon.com است. ا

ین سایت در عرصه فروش کتاب های الکترونیکی نیز یکی از پیشتازان است. همین امر حتی این سایت را بر آن داشته است که خواننده الکترونیکی مخصوصی برای کتاب های الکترونیکی خود تولید کند. ولی همچنین در عرصه سایر محصولات نیز یکی از موفق ترین هاست

منبع: مشخص

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *